onsdag, augusti 19, 2009

Handtagsmysteriet

Igår när jag skulle till mitt vardagsrum från köket fick jag handtaget i handen då jag öppnade dörren. Det är gammalt och skruvarna satt väl inte helt tight och höll fast det. Jag lirkade dit det igen, men då jag tryckte ner det på nytt för att öppna satt dörren fast. Jag fick krångla upp den och insåg att det var handtaget på andra sida som nu satt uppåner - pekade mot golvet - så när jag tryckte ner det rättsittande men lösa handtaget åkte det felvända ut åt sidan och låste fast dörren i dörrkarmen.
Jag kände på det felvända och där satt skruvarna precis som sig bör och därför kan handtaget inte ha blivit vänt åt det hållet pågrund av vad som hade hänt på min sida av dörren.
Hur det kan ha blivit så är ett mysterium. Och i min galna knopp börjar tankar om spöken och galningar som fått tag på min nyckel florera. Om någon kan komma på lösningen på detta handtagsmysterium vore jag mycket tacksam! Denna gåta är för stor för mig i all min litenhet att lösa.

Inga kommentarer: