torsdag, april 05, 2012

Det var för längesen, så längesen

Nu var det längesedan jag skrev ner några nya legobitar. Jag har insett att livet är fort kort för att hinna spegla allt dess innehåll på nätet. Och vem är egentligen intresserad av mina göromål?

Idag började jag med att blicka tillbaka på min allra äldsta inlägg från 2006. Jag trodde att jag hade blivit mer avslappnad med åren, men upptäckte då jag läste att jag kommit att bli minst lika självkritisk. Så plumpt jag skrev i början, så onyanserat.

Vad har hänt sedan sist?
Jag har arbetat 1,5 läsår i mina 3 skolor. Jag har aldrig utvecklats så mycket som under den tiden men har samtidigt aldrig varit så trött. Jag älskar mitt jobb men orkar ibland inte med det.
Jag har utvecklats i min keramik genom fortsatt arbete i verkstaden samt genom en andra och helt fantastisk sommar på Capellagården. I år lutar det tyvärr åt att pengarna inte riktigt räcker till. Sommarens planer blir istället att vara mer hos familjen, se på Madonna på Ullevi samt eventuellt åka på musikfestival i Stockholm.

Och våren? Jo den är här, om ändock med en viss bitande kyla i kinden.

2 kommentarer:

Wanda sa...

Välkommen tilbaka! :)

D-C sa...

Tack Anna-Snus!