torsdag, mars 25, 2010

Andra världar

Drömmar är vårt sätt att bearbeta verkligheten. Att sortera den.
Vårt sätt att hantera det vi i vaket tillstånd har svårt att hantera.
I drömmarna kan det undermedvetna ta sig form och då vi somnar för natten löser vi inträdet till vår andra värld.

Jag minns under mina år i terapi att min terapeut ibland efterfrågade teckningar på mina drömmar. Jag gick då hem och ritade något jag mindes och fick sedan visa mina verk för henne som tillsammans med mig tolkade dem.

Jag startade en drömblogg för en tid sedan i brist på liten skrivbok på mitt nattduksbord. I bloggen skriver jag ner vissa av de drömmar jag kommer ihåg. Flera kan jag tydligt koppla till svåra eller känsloladdade situationer jag upplevt eller upplever dagligen. Andra är mer diffusa men ändock ack så intressanta. Om inte för dig så för mig att i skrivandets stund försöka minnas dessa fragment och bilder jag upplevt under sömn.

Välkommen till mina andra världar:

http://andravarldar.blogspot.com/

Inga kommentarer: