lördag, mars 06, 2010

Ur Facebookklubben "Jag har inget emot vegetarianer, så länge dom inte betar på min trädgård" :

"vegetarianer äter upp maten,som min mat ska äta!"


"
Om inte "gud" vill att vi ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?"

"Jag äter kött i protest mot att vegetarianer äter upp djurens mat!!! ;P"


"Om "Gud" nu inte ville att vi skulle äta kött så hade han fan inte lärt oss att jaga..."


"Jag är en djurvän, jag äter inte upp maten för kaninerna.."

"stöd scan, ät en vegan"


"skräm upp dom i lyktstolparna med ilskna hundar & skjut ner dom!"


******


Visst är det med en stor portion humor, ironi och skoj som klubbdeltagarna driver med vegisar, men jag tänker att all humor om den upprepas tillräckligt ofta betyder något och säger något om dem som använder sig av den. Argument som dessa - trots sin skämtsamma ton - är ju så stockdumt obildade att jag behöver dra i mig en extra kopp kaffe denna morgon för att alls orka kliva upp.

Inga kommentarer: