tisdag, december 12, 2006

Snus-förnuftig

Hela dagen idag gick åt till grupparbetet.
Jag fick gå upp lite extra tidigt, vid halv sju, för att hinna fixa skägget innan jag fick ranta ner till Eriksdal för att ta 8:12-bussen. Sista 20 metrarna fick jag kuta som sjutton i min nyvakenhet eftersom bussen kom farande, sov väl bara ca 1 timme inatt, så stenarna på hyacinten jag skulle ge bort flög hit och dit i påsen, trots att jag höll den som en rosa liten handväska!

Vägen till Mölndal blev seg då en buss uteblev och den andra var försenad. Men tillslut kom vi iväg från Valand, varifrån den åkte, och fick bevittna en vattendränkt stad. Jag ångrar verkligen att jag inte tog en bild av vattnet i Kungälv! Längst älvvägen var vattnet långt upp på land, det var mörkt, och månen låg precis ovanför det översvämmade vattnet. Men jag hade ju som vanligt bråttom, så jag får behålla bilden i minnet istället och ta kort om liknande tillfälle ges en annan gång...

Väl i Möldal satt vi med arbetet från 10 till 16. Brainstorming som vanligt. Intensivt och givande. Och precis som heldagen hos Lisa fick vi hos Tina fika och god lunch, och idag dessutom glögg. Jag fick en portionssnus av Calle för skojs sull, och jösses vad den satt sig! Blev superberusad på bara fem minuter, ungefär som efter flera glas vin, och fick dessutom ståpäls på armarna. Märklig känsla, och kanske ett ganska billigt alternativ till fylla om man ska på fest: En femminutare under läppen! Märkte dock att den där galet effektiva prillan inte skulle gynna arbetet, så jag tog ut den efter tio minuter ungefär, och då blev det bättre.

Vi har märkt att vi är lite extra effektiva i hemmiljö. I skolan vill man mest bara hem, men här blir vi serverade mat och kan sitta hela dagen och skriva, något som hade varit mer ansträngande i skolan. Har dessutom hamnat i en mycket duktig och mysig grupp. Hittills har vi jobbat väldigt bra ihop tycker jag.

Det här grupparbetet känns minst dubbelt så komplicerat som första delkursens arbete. Därför ska det bli skönt när det är färdigt, och det närmar sig! Julen också för den delen, och då tänker jag inte göra ett smack mer än vad jag behöver. Jag ska bara frossa julbord och ha det bra! Cause I'm worth it!

Lycka till mannen i rymden!
Må folket på jorden inte dränka sig i vattenmassorna.
Och för att härma mys-Thimmi:
Fridens liljor!

4 kommentarer:

Lo sa...

du är duktig du! jobba på så får du nog fina julklappar!

D-C sa...

du är också duktig. =)

Tant Grön sa...

duktigt länge du höll ut med snuset! jag klarade några minuter innan jag svimfärdig rullade in på toan...

D-C sa...

Så du har också upptäckt detta? Märkligt hur en sån liten grej kan ha en sådan stark effekt!