fredag, februari 23, 2007

Min nye vän


Min över fem år gamla vän är borta. För ett par dagar sedan började hon allt oftare slockna och snart fanns inget kvar att göra.
Men när gammalt försvinner kommer det nytt, ibland snabbare än väntat, och på oväntade sätt...
Jag bestämde mig för att köpa en dator på kredit, något annat vore omöjligt, så jag begav mig till Expert och till Sibas telefonsupport. Båda gav mig kallsinniga svar om att man ska ha haft fast anställning i si och så många månader mm. Jag var alltså körd! Men så kom jag på att min kära mormor, som satte sitt namn på köpet av min förra vän, väl kunde göra det nu med.
Jag ringde, hon sa ja, och strax därefter ringde hon igen och sa att hon och morfar hade "pratat lite".
Nu sitter jag här med min sprillans nya laptop, en HP Pavilion dv6000 i glänsande svart, en dator som jag har FÅTT i födelsedagspresent!
Helt otroligt. Jag känner mig både bortskämd och får dåligt samvete när man ger mig såhär stora saker. Det enda jag kan säga är TACK!
Min nye vän; jag döper dig härmed till... Svarte hämnaren!

2 kommentarer:

Lo sa...

gud, vad gulligt! grattis till den svarte!

Anonym sa...

Svarte hämnaren? Någon tanke bakom detta? Synd att jag inte kan komma på fredag, hade avrit kul. Kram