tisdag, februari 13, 2007

Pappas pojke i Nylon

Idag fick jag ett brev från min äldre brev/nät/mail-vän Jan.
I mitt nyvakna tillstånd rev jag upp kuvertet i hallen, och det första jag fick ur det var en liten fyrkantig förpackning. Tryckt på förpackningen var något som liknade ett blommigt nätmönster, upp stack det något beiget, och de första ord jag läste var "Clear nylon"...
-Gode Gud, tänkte jag, han vill att jag ska ha på mig nylonstrumpor! Han vill att jag ska fotografera mig själv i nylonstrumpor och att jag ska skicka bilderna till honom!
För några få ögonblick kände jag mig för första gången i mitt liv sexuellt utnyttjad.
Men så öppnade jag förpackningen, och i fanns det inte alls några strumpor, utan nya strängar till min gitarr. Nylonsträngar!
Jan fick för en tid sedan en bild på min nya väska som jag uppenbarligen just då hade placerat framför gitarren. Han hade snappat upp att den saknade ett par strängar och skickade därför nya till mig!

Tack Jan för att du inte vill se mig i nylon!

3 kommentarer:

emma sa...

hohoho. det hade väl varit en fin bild annars. david i nylonstrumpor, om inte annat finns det säkert ngn gammal tant, eller ung tös, du kunnat chocka.. (ja tänk på vårt samtal i lördags..)

Lo sa...

ahahahahaha! vad kul att du genast drog parallellen till strumpbyxorna!

D-C sa...

=SS