måndag, december 29, 2008

Julen blev som den brukar vara

Är det inte märkligt?
För ett antal år sedan skulle jag nödvändigt vända julen upp och ned. Jag tyckte att dess traditioner var tråkiga och ville införa något nytt på julbordet eller något nytt moment på julafton. Ett blankt nej fick jag till svar för hemma hos oss ser julen likadan ut varje år. Det enda som skiljer sig är julklapparna och kläderna vi har på kroppen.

Men då tiden har gått har jag allt mer kommit att ändra min uppfattning om julen. Numera riktigt väntar jag på att få bli sådär härligt traditionell och få en andningspaus i det. Tiden går och jag förändras, traditionerna blir desamma men min inställning till dem är nu positiv. Jag har till och med skapat ett antal egna som jag genomför under december med mycket nöje.

Att få andas i något på förhand bestämt är en lyx som är få förunnat idag. Och att andas är något jag inte tänker granska kritiskt!

Tack familj och vänner för en underbar jul!

Inga kommentarer: