söndag, december 07, 2008

Louisa är en hyvens tjej:

Praktisk, stark, vacker, social, intelligent,
och dessutom en utmärkt kock!

Det sägs att vägen till mannens hjärta går via magen. I å för sig har jag alltid trott att det är ett patriarkalt rättfärdigande av kvinnans plats framför spisen, men jag kan heller inte förneka att jag blir lite extra kär då jag blir bjuden på godsaker. Under min kväll hos Louisa på Öckerö fick jag först nötter och julmust, sedan en fantastiskt middag och sist ett stort fat med hennes egna julgodis.

Vi talade om våra praktikplatser, om våra kärlekar och om våra respektive sociala miljöer. Vi tittade på Dansbandskampen och lyssnade på julmusik i ett välpyntat hem. Synd dock att alla andra inbjudna inte tog sig tiden till ett besök, för det blev en riktigt fin kväll!


*****

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om ni hade en mysig stund! Hoppas du får en trevlig helg.. Kram