fredag, december 19, 2008

Kul med Kungälvsbostäder

På väg hem från praktiken sneddade jag då jag gick in på min gata över den lilla gräsmattan intill min bostadslänga för att slippa gå runt. Det var mörkt. Mitt på gräset slant jag till med min spetsiga sko och jag tänkte att det väl var lera då gräsmattan var blöt efter regn.

Innan jag gick upp till mig gick jag ner till tvättstugan för att boka mig en tvättid. Uppenbarligen var det fler som fått den idén och jag inser nu att jag kommer ha skitiga kläder på julafton.

Då jag kommit upp från tvättstugan slängde jag en blick på anslagstavlan där det jag fruktat kommit upp. Hyran skall återigen höjas och denna gång med 2,75 procent. Hyran höjs varje år och min plånbok blir tunnare och tunnare.

Väl uppe i hallen kände jag en oförklarig stank och det jag hade trott var lera på gräsmattan var hundbajs som kletat sig fast i en stor klump under skon. Med avsmak tvättade jag båda skorna och ställde dem sedan i hallen. Men då jag senare återvände till hallen igen fanns stanken kvar och jag upptäckte att jag antagligen tagit ett par steg in på golvet innan jag tog av mig och därav fanns det nu en stor bajsfläck även där.

Morgonen efter var det dags att släpa sig till praktiken igen och bråttom som jag hade sneddade jag återigen över gräset. Gissa vad som hände? Det sa bara "slurp" då min sko halkade på bajset, och denna gång hade jag ändå valt att gå intill huset istället för mitt på gräsmattan som dagen innan. Uppenbarligen hade hundjäveln valt att bajsa även där.

Vad gäller tvätten får jag skylla mig själv som var sent ute och fram till jul får jag tvätta i handfatet alternativt i skurhinken.
Vad gäller hyran undrar jag vilka förbättringar som införts för att höja ännu en gång. Jag är fattig student och lider!
Vad gäller hundbajset så ger jag mitt största långfinger åt alla hundägare som inte plockar upp sina gullegrisars avkväden. Funderar på att banka ner en skylt i gräsmattan med en arg lapp på!
Grrr.

1 kommentar:

Anonym sa...

nej men stackare!! slinta i hundbajs!!
Lo