fredag, december 14, 2007

Julen står för dörren

"Nu när julen står för dörren får vi den stora grötesnurren".
"Nu vill jag inte sitta här och klena, för nu har jag gröt på hela bena".
Ja mosters grötrim slår i all sin enkelhet alla rekord i humor, och snart är det dags igen. Oj vad mycket som skall sys ihop nästa vecka! Uppsatsen skall skrivas klart, de flesta julklappar skall inhandlas, slås in och rimmas på, grötrimm måste filas till, Danutas text och Szymons pjäs skall läsas igenom så att jag har något att säga om dessa till nyår, alla julkort måste postas, den årliga julstädningen måste slutföras och kompisar skall träffas för att ta emot julklappar. Nu förstår jag varför folk går in i väggen när julen knackar på!
Men innan den värsta stressen kommer skall jag i helgen ha mitt årliga julpyssel med familjen och imorgon skall jag dessutom hjälpa mor att måla om sitt kök. Igår bakade jag lussekatter med mycket kärlek med min Rob, och idag har jag bränt en julskiva som jag lyssnade på medan jag målade eget presentpapper.

Inga kommentarer: