fredag, december 21, 2007

Kampen är snart över, för den här gången

Idag har jag befunnit mig i Stenungsund för andra gången den här veckan och tillsammans med min Daniel skrivit uppsatsen så gott som färdig. Vi känner att vi har en röd tråd och att vi kommit fram till flera bra slutsatser och bra diskussioner. Nu är det bara småpill kvar, men det tar vi någon annan dag!

På dörrmattan fann jag vid hemkomsten, förutom ytterligare ett julkort, ett stort brev från skolan där det stod att jag fått VG på den fruktansvärda metodkursen. Känns fantastiskt -jag har fått utdelning för allt slit och all psykisk stress.
För några dagar sedan fick jag ett annat brev från skolan där studierektorn, på ett mer sakligt sätt än den arga kursläraren, bemötte vår kritik på metodkursen. Syftet med kursen förklarades utifall att det hade varit oklart, men hon höll med om att kursens upplägg och planering var tok, så till våren skall man enligt brevet arbeta extra hårt med planeringen, hela kursen skall ses över. Jag är nöjd med det svaret och glad om kritiken kan ge något för kommande studenter.

Imorgon skall de sista klapparna inhandlas, på söndag skall jag tvätta och sen tar jag väldigt mycket julledigt!

Inga kommentarer: