onsdag, april 15, 2009

Många påskägg

Påsk står för fruktsamhet, liv och uppståndelse. Om det skedde genom annat än det symboliska ägget (jag åt ganska många) tror jag dock inte. Men årets påskfirande har varit mycket vilsamt och skönt.

Man kan säga att mitt firande började på långfredagen (Gud si förbjude, då skall man egentligen tänka på Jesus!) när jag besökte Sarah som fyllt år och fick en god middag bestående av en varm smörgåstårta (vars recept jag gärna tar del av) och en hemmagjord chokladmousse. Direkt efter hemkomst satte jag mig vid kösbordet med ljudboken i öronen och målade ägg på löpande band (resultatet ser ni nedan) som jag skulle dela ut på påskaftonens picknick i Slottsskogen. Picknicken blev lyckad. Jag var dock lite trött och blev knappast piggare av den varma och vilsamma solen som strålade över oss hela dagen, men det var en skön stund med trevliga vänner och jag tackar Lo och Jim för ett bra initiativ! Skådespelar-Kenneth skulle kanske vara med och picknicka men istället mötte jag upp med honom efteråt. Vi promenerade genom staden och tog en kvällsfika i Haga. Vi talade om socionomrollen och hans skådespel. Kenneth är en vis man med mycket kunskap och kapacitet inom sitt fält. Inspirerande!


I söndags fyllde min käre morfar år så jag åkte ut till honom där jag fick god påskmat och han påskiga presenter. Jag stannade hos morföräldrarna till tisdag eftermiddag och under tiden hos dem åt jag mig till en halsbänna, lekte med Smilla och sov mer än lovligt mycket. Mormor och morfar dricker inget vanligt kaffe utan istället koffeinfritt och efter ett par dagar utan min drog var jag helt slut trots att jag inte gjort nåt, men så snart jag kom hem till lyan och fick mig en rejäl kopp svart piggnade jag till och orkade sticka till gymmet för att träna på kvällen.

Tack alla för en fin påsk! Jag har haft det gott.

Inga kommentarer: