söndag, april 19, 2009

Världens minsta klassfest

Det tog flera veckor innan vi fyra kunde enas om ett gemensamt datum för vår klassåterträff. Alla var upptagna på sitt håll och jag blev lite frustrerad över att maila gång på gång, men tillslut lyckades vi alltså enas om den 18:e och jag såg fram emot träffen. Vi sade i princip att om vi hade kontakt med fler gamla klasskompisar så skulle vi sprida ordet vidare.

Men så kom då dagen, dvs igår. Från en fick jag veta att hon beordrats vila av doktorn, en annan hade helt glömt av sammankomsten då hon tappat sin almanacka, och en tredje som kom med på inbjudan lite senare än vi första fyra hade annat för sig, och uppenbarligen var det ingen som hade fler kontakter att sprida ordet till för kl 19 vid Valand var det jag och Rebecka som möttes, ingen annan. Trist efter allt jobb att finna ett bra datum!

Jag och Reb hade alltså världens minsta klassfest tillsammans. En trevlig kväll med vin, öl och mat på ett par ställen i staden. Vi pratade gamla minnen från vår skoltid, hur det var förr, hur det blev sen, hur det är nu, klasskompisar avhandlades och kärlek diskuterades. Reb är sig lik; en fin tjej med ett gott hjärta, därför blev klassfesten inte så dum ändå!

Inga kommentarer: