onsdag, november 07, 2007

En lyx-bohem flyttar in

Så kom jag då äntligen på besök till Lo:s nya lya. Det tog sin lilla tid då andra saker hela tiden kommit ivägen, men jag är glad att jag tillslut fick en stund över, för det var mycket trevligt, långt ifrån den "mental/uppfostrings-institution" hon var placerad i tidigare.
Vitt och smakfullt, väldigt mycket Lo kan man säga, hon har jobbat hårt med målning och inköp av möbler mm. Fick mig en guidad tur i tvåan liksom både middag, kvällsmat och te, men tyvärr fick jag även träffa hennes undre granne! En märklig herre som verkar anse att han ska få ha tv:n på maxvolym hela nätterna. Lo har klagat flera gånger, och nu när det varit tyst ett par nätter och hon varit tacksam för det fick vi höra av honom att han varit bortrest! Alltså ska skiten börja igen...
Han menade att han hade volymen på max och därför ville gå in i Lo:s sovrum för att höra om det lät så mycket som hon har sagt, vilket det ju inte gjorde eftersom han uppenbarligen inte hade på den alls för tillfället.
"Du borde ha tänkt på att det är lyhört i de här husen innan du flyttade in" sa han där han stod med viljan att vinna den här konflikten. Visst vet han att det ska vara tyst på natten, men då ingen tidigare har klagat så är väl Lindas agerande något som gör intrång på hans territorium och vanor.
Önskar dig lycka till Lo, hoppas att du får rätten på din sida så att du kan skapa dig den där oasen som du så innerligt är värd!

2 kommentarer:

la linda sa...

ja det där med högljudda grannar kan vara jobbigt. han blir säkert bättre. men som sagt, han känner väl att hon kommer in som från ingenstans och trampar i hans revir, han ger sig säkert snart, måste bara vara lite butter först. hoppas jag.

Lo sa...

tack! ja, det känns lite jobbigt nu, liksom förtar glädjen över att fått flytta in här.