torsdag, november 15, 2007

Känsloslalom

Jösses vilket brett spektrum av känslor och mående jag gått igenom den här veckan:
I tisdags kom R hem till mig vilket var fantastiskt trevligt och gav mig pirr och glädje i hela kroppen.
Igår var jag som ett vrak i skolan, kanske för att jag känsloenergimässigt hade tagit ut mig kvällen innan. Jag var dessutom på dåligt humör vilket ledde till en av mina sämsta prestationer hittills under morgonens grupparbete.
Jag bestämde mig för att vara hemma idag och ta sovmorgon. Sovmorgonen blev för lång och gav mig huvudvärk. Att jag åt en stor bit chokladkaka till frukost gjorde inte mitt mående bättre utan fick mig att må illa och känna mig sjuk hela dagen. För några timmar sen lättade dock min sjuka och jag var glad och nöjd över att känna mig frisk igen. Men nu nu när jag börjat läsa i Metodboken får jag ångest. Den innehåller mer eller mindre renodlad matematik om hur man räknar variabler och enheter i undersökningar mm. och jag förstår inte ett ord vilket leder mig till tanken att jag kanske inte kommer klara den här kursen. Vi ska ju för fan ha med oss miniräknare på salstentan, och det ser illa ut för mig som inte fixar sånt.
Hur ska det gå nu? =/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pilla lite på de rätta knapparna på miniräknaren så ska det nog gå bra. Jag hejar härifrån!

D-C sa...

mjo:
tack så mycket! :)