måndag, november 19, 2007

KNIP!

Det måste se otroligt komiskt ut när jag "tränar". Jag situpsar på matten och varje situp efter 10 kräver enorma kraftansträngningar. Jag gör 20 stycken på raken och upprepar det 2- 3 ggr per dag. Sen drar jag i gummisnoddar i hopp om att bli biffig och grann lagom till jul. Ett och två, skynda på. KNIIIP!
Jag har mina perioder av träningsdiciplin. I våras gjorde jag ovanstående övningar plus armhävningar och 15-minuters tramp på träningscykeln varje kväll och det gav resultat. Jag tittade mig i spegeln och värsta hunken tittade tillbaka och sa "du är fan snygg baby! Fortsätt så och bli en av de riktiga tungviktarna. Arnold kommer inte ha en chans mot dig tuffing!"
Men så en dag orkade jag inte mer och spegelbilden tittade snart inte ens på mig längre utan muttrade bara. Nu försöker jag återigen fånga hans intresse.
Mina träningscykler går upp och ner. För några veckor sedan bestämde jag mig för att börja på gym, men studentekonomin satte stopp. Så fram tills dess att plånboken blivit lika fet som mina bilringar hittar ni mig på mattan!

3 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Träna i perioder är vi fler som gör ;)

"Pooptroop" sa...

Äh, träna är överskattad.
Bättre med sex, då bränner man fler kalorier.. om man nu får till det.. ehh.. fan.. äh.. det var inget

D-C sa...

Det beror väl på vad man har för sex?
Såna där mätningae är alltid lite tricky för de utgår från nån form av normativ syn på sexualitet. Är det liksom missionären i 30 minuter det handlar om?