onsdag, november 05, 2008

Den nye presidenten har klena ben

-I mars varje år organiserar jag Arnold Classic som helt och hållet handlar om att bygga upp kroppen och pumpa musklerna. Därför vill jag bjuda in senator Obama eftersom han behöver göra något åt de där tunna benen. Jag ska förmå honom att göra lite benpress. Och sen ska vi låta honom träna sina biceps.

Guvernören är i gengäld desto mer entusiastisk över partikamraten McCains fysik - och politik.
-Senator McCain är å andra sidan byggd som en klippa. Hans karaktär och åsikter är solida, tillade Schwarzenegger.Det framgår dock inte vad Kaliforniens guvernör anser om fördelarna av att styrkan sitter i hjärnan.


Huruvida Arnold var gravallvarlig eller sade ovan citerade med ett leende på läpparna framgår inte helt av GP:s artikel, men visst blir man väl lite mörkrädd av att en senator kan uttala sig på det där sättet? Det spär på vissa fördomar om republikaner samtidigt som åtminstone jag blir mer övertygad om att rätt man vann presidentvalet. Det finns väl knappast nåt som liknar vänstern i USA, men demokraterna verkar stå för ökad tolerans och öppenhet vilket jag gillar.

Inga kommentarer: