söndag, november 09, 2008

En trevlig helg

Efter en veckas praktik är det inte direkt så att man slår klackarna i taket då helgen kommer. Det här jobbet tär på energiförrådet på ett väldigt speciellt sätt, de känslor som läggs på en och de tankar som följer suger ibland musten ur kroppen och ändå är det just det som gör att praktiken blir så rolig. I veckan har jag haft samtal med en tjej som grät i 40 minuter och tröstat en kille som storgrät på en toalett. Dessa väldigt tröttande situationer är det som skapar spänningen.

Men den här helgen var det ändå fullspäckat på schemat och i fredags kväll började det med inflyttningsfest hos söta Johanna och Crall. Trött efter veckans jobb hamnade jag och de andra socionomerna i den stora soffan och vi fann inte energi nog att mingla eller vara trevliga med de andra, soffgänget måste ha uppfattats som väldigt tråkiga och oartiga! Dock flödade spriten och antagligen flödade det lite väl mycket för mig. Efter en fyllesömn vaknade jag vid halv ett på dagen igår och kände mig riktigt bakfull. Inte direkt illamående men med skarp huvudvärk och matthet i hela kroppen. Tur då att det släppte något till mormors kalas på eftermiddagen. Hos hennes bjöds det på god buffé och trevlig sällskap. Det var längesedan jag träffade morbror Tommy.

Till idag hade jag fått den eminenta inbjudan att sjunga i Kristian Antillas studio då Thomaz sökte vänner till en ny inspelning. Men jag var ack så trött och det skulle bli tråkigt att lämna morbror så snabbt på förmiddagen, så jag stannade faktiskt kvar på Marstrand och jag gissar att T blev besviken på mig. Ibland finns det gränser för hur mycket man orkar och jag hoppas att inspelningen ändå blev bra och att gänget hade trevligt.

Nu förbereder jag mig för ännu en veckas praktik som utöver de vanliga uppgifterna kommer innehålla en föreläsningsdag i Göteborg. Till helgen skall mor fira sin födelsedag med oss och jag planerar att göra klart en liten film som jag börjat på.

Inga kommentarer: