tisdag, november 11, 2008

Ljusglimtar i mörkret

Mörkt och kallt.
Det är inte alltför lätt att komma upp när klockan ringer.
Dagen krävde två snoozningar.

När det är såhär mörkt då man kliver ur sängen är man inte helt säker på att man vaknat ordentligt,
kanske går man i sömnen, eller kanske ligger man fortfarande kvar nerbäddad under det varma täcket.

Kom dock upp tillslut och nu sitter jag på kontoret i Uddevalla och väntar på Camilla som droppar in vid kvart över åtta.

För att finna stämning och ro har jag tänt tre värmeljus på bordet som sprider ett behagligt sken i rummet.
Jag har fyllt min termosmugg som jag nyss hade kaffe i med te.

Då det är mörkt och kallt gäller det att finna sina egna ljuspunkter i vardagen,
Ljuspunkter att hålla fast vid då då vinden viner.
Om man klarar av att finna sådana med hjälp av bara några värmeljus kan man vara stolt över sig själv. Andra gånger krävs lite mer kreativt tänkande.

God morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ringde och väckte Niclas halv nio i morse. Sedan försov han sig och kom inte upp förrän närmare halv elva - utan ett minne av att ha pratat med mig... :-o

/Wanda

Lilith sa...

Väl skrivet vännen. Håller helt och hållet med.=)