lördag, november 22, 2008

Julen står för dörren

Tiden innan jul blir så sakta uppbokad.
Tillsammans med kolleger ska jag åka till Ullared och ha julklappsutdelning hemma hos handledaren.
Jag ska göra klart filmen jag börjat på och tillsammans med Wanda göra ytterligare en.
Jag ska skapa mitt årliga julkort, handla julklappar och rimma på dessa, julbaka med mor, julstäda, glöggfika hos Louisa, skriva ett grötrimm och skicka presenter till polackerna.
Det jag sörjer en aning är att familjen inte har tid att komma på mitt årliga julpyssel. Deras helger är redan uppbokade åt annat. Jag trodde inte att jag skulle behöva ha så mycket framförhållning kring det då julpysslet blivit tradition. Eftersom jag egentligen bara bjuder in dem till mig två gånger om året blev jag lite sårad, bortprioriterad.
Men turligvis nog kände Lo sympati för mig och undrade om inte hon kunde komma istället, därför blir det ett julpyssel med kompisarna och det kan säkert bli riktigt trevligt. Det är så mysigt att samlas kring pyssel, dricka glögg och äta pepparkakor och känna in stämningen inför julen.

Snart är det december och jag hoppas att ni alla har en härlig tid att se fram emot!

Inga kommentarer: