söndag, november 16, 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av En fisk som heter Wanda.

De regler som gäller är:
Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
Man skall också Utmana fem personer i slutet av inlägget, men det är något jag skiter i eftersom jag tycker ganska illa om kedjebrev och liknande, känns påtvingat, så jag är snäll nog att inte skicka det här vidare utan låter den som själv vill ta upp detta på sin blogg.

1. Jag drar allt oftare ur telefonjacket för att jag inte orkar tala med folk. Inte för att jag ogillar dem utan mer för att jag inte alltid finner energin att vara trevlig och tillmötesgående när jag har jobbat eller gått i skolan. Kan också irritera mig något på att man jämt skall vara tillgänglig via mobiler och annat, på det sättet lever man inte här och nu utan istället pluppar det upp alla möjliga meddelanden från folk som handlar om då och sen.

2. I perioder har jag levt på billig pasta och havregrynsgröt eftersom jag varit för lat för att gå till affären och handla mat, detta även då jag varit fattig.

3. Jag älskar ett rent och städat hem men är urusel på att göra det rent och städat. Vissa dagar ser det ut som om någon kastat in en handgranat här och mitt i all röra sitter jag och försöker lugna ner mig med en kopp te när jag egentligen vet att det enda rätta är att städa. Det är förstås under dessa dagar som det är mest troligt att man får oväntat besök!

4. Använder hårspray som är oparfymerat eftersom parfymerat spray luktar så starkt att man kastar doftkaskader omkring sig så fort man rör på huvudet. Senast jag skulle handla var dock min sort slut så jag köpte nåt hemskt som varken håller frissan eller doftar diskret.

5. Något av det bästa jag vet är att umgås med vänner över god mat. Om det är vännerna eller maten som är viktigast lämnar jag osagt, men kombinationen är nog ändå bäst! Föredrar absolut den typen av umgänge framför högljutt alkoholskrän på krogen, sånt står jag sällan ut med.

6. För några dagar sedan tyckte jag att det vore en käck idé att ge växterna lite extra näring. Växtnäring skall man ju späda ut men jag tänkte att det väl vore helt okej att ge dem en kapsyl var. Alla växterna är nu döda och jag inser att jag är en grym mördare. Har nu önskat mig nya växter i julklapp.

7. Inser att dessa sju punkter blev väldigt negativa trots att jag nog egentligen är en ganska positiv och glad person. Hoppas att bloggläsarna ser dessa punkter med glimten i ögat!

Inga kommentarer: