onsdag, oktober 11, 2006

Fler David-åsikter om medievärldens produkter

Både den nuvarande och den förra vinjettmelodin till Svt:s Packat och klart är himlans klatchiga tycker jag! Finns dem att köpa på skiva tro?
-
Femmans program Drickbart om sprit i olika varianter hade kunnat vara intressant om det inte hade varit så förbannat grabbigt! Två manliga gökar till programledare säger saker som att man kan öppna flaskor med "samlagsrörelser" för att få ut korken, att dem inte vet om det finns "några snygga brudar" i Skottland mm. Man har pokerkväll där det dunkas i ryggen, och en av de få gånger jag sett en kvinna i programmet fixade hon inte den starka smaken av apelsinrom vilket ju förstås blev lite "komiskt".
Är det meningen att intresset för fin sprit ska vara ett sunkigt mansterritorium även 2006? Res er kvinnor!
-
Jag satt vid mitt köksbord förut och funderade på Lukas Moodysons filmer. Har inte reflekterat kring honom förr, och kom på att alla hans filmer handlar om människor i utsatta situationer: Homosexuella, offer för trafficking, offer för en självdestruktiv porrfilmsinspelning, invandrares utsatthet mm. Jag vet inte om jag gillar själva Lukas så mycket, men hans engagemang respekteras!

2 kommentarer:

Tant Grön sa...

appropå moodyson, är det bara jag som tycker att han känns lite fixerad???

D-C sa...

Ja det är väl just det som är det jobbiga med honom, MEN samtidigt får han ju ur sig produkter som tar de svagas sida, så det är ok att han är fixerad tycker jag!