fredag, oktober 13, 2006

Husets sadist?

Jag ställde tvättmedelspaketet till vänster på tvättmaskinen efter att ha slängt in kläder. Sedan gick jag upp, och när jag senare gick ner till stugan igen låg paketet på golvet till höger om maskinen med medlet utspillt!
Kan paketet ha tagit sig hela vägen från vänster sida till höger sida och ner i golvet på grund av maskinens vibrationer? Eller är det så att någon faktiskt har varit där och slängt ner paketet för att jävlas?
Jag börjar sjuttomé tro att någon med vilje vill göra det surt för mig ibland. Ta tex den där gången jag inte fick ingen låset till källarskrubben. Jag hade bråttom så jag fick låta skrubben vara olåst. Efter en föreläsning i skolan åkte jag hem igen, och redan då hade någon varit därinne och rört runt bland mina saker och slängt dem hit och dit.
Mina tankar förs till grannen härunder som vid två tillfällen kommit upp och klagat på att jag spelat för hög musik, den sista gången då jag hade fest för första gången på två år vid halv elva på kvällen. Kan det vara så att han fått en fix idé sen den gången jag var nyinflyttad och spelade för högt? Kan det vara en sadist jag har att göra med här, är det olika personer varje gång, eller är det bara jag om är paranoid??

2 kommentarer:

Lo sa...

skumt med att nån har rört runt bland dina kläder! Men det med tvättmedlet har jag råkat ut för många gånger! Det är vibrationer som flyttar grejer man ställer på maskinen när den centrifugerar. När jag hade mitt STORA badrum :) så hade jag ställt en tung ljusstake på min tvättmaskin som låg i golvet lite senare!

Tant Grön sa...

....eller spöken.... ;o)