söndag, oktober 01, 2006

Genom dimman

Dimman låg tät över staden på min väg hem från Hanna och Mats. Någon ropade "bög" efter mig tror jag, och på den blöta bänken lade jag gårdagens Metro för att kunna sitta ner i väntan på bussen.
Ännu tätare dimma låg över Kungälv, och i Eriksdals kolsvarta famn letade jag rätt på min cykel med hjälp av den avtagbara cykellampan.
På skogsvägen var mörkret kompakt likt en betongvägg, så jag tog trottoaren och befann mig snart i trygghet inom hemmets väggar.
Känslan av mystik förhöjdes avsevärt efter ett titt på filmen Donnie Darkos hemsida vilken jag precis upptäckte. Klarar ni av att hitta lösenorden och de dolda budskapen för att komma djupare in på sidan?

http://www.donniedarko.com/

Tack Hanna, Mats och Linda för en riktigt fin kväll!

4 kommentarer:

Tant Grön sa...

tack själv david!! Låter som en mystisk hemfärd...hoppas du inte blev alltför skrämd :o)

"Pooptroop" sa...

hur kunde han veta?

D-C sa...

Darko eller homofoben? Darko visste för att han pratade med en osynlig kanin, homofoben visste nog för att han hade homoradar.

"Pooptroop" sa...

hahaha.. ok, nu är jag med