tisdag, november 21, 2006

Hiskeligt habegär!

Är det den konsumtionsrika julens ankommande som ökar mitt habegär tro? Kan tänka mig att alla planer på kommande inköp inför julen får mig att vilja ha ännu mer. Mitt fokus riktas liksom in på konsumtion.
På senaste tiden har jag fantiserat om en vinst på 5 miljoner. Då skulle jag köpa ett hus, fina möbler till huset, en miljövänlig panna/energigivare, en Beksinski-tavla, bjuda familj och vänner på en fin resa, lägga undan en husbuffert eftersom jag är ohändig och betala igen hela studielånet.
Det låter väl bra?
Jag ska nog börja ta en lott då och då.
Och om någon rik person läser mitt inlägg tar jag helt utan att skämmas emot en miljon eller två i present!

2 kommentarer:

Lo sa...

om du får napp på någon som vill skänka ett par miljoner så glöm inte att hälsa från mig!

D-C sa...

hehe, kanske, el så blir jag så girg så jag behåller allt själv ;)