måndag, november 13, 2006

Min "älsklingsaffär" har blivit bättre!

Det är inget krav på Krav, men det kan vara en bra grej, så när jag idag upptäckte att Willys utvidgat sitt miljövänliga/ekologiska och krav-märkta sortiment blev jag glad!
Nu finns det ekologiskt kött och köttfärs, kravmärkt pasta, potatis, mjölk, bananer, rättvisemärkt kaffe, ägg från frigående höns och förstås miljövänliga rengöringsmedel mm. Om man dessutom vill vara en extra medveten kund i en inte alltför rättvis och nyttig värld, så kan man som jag gjorde idag gå in på Body shop och köpa sin tvål där. Då kan man både göra en insats som konsument och få känna sig lite duktig. Och vid nästa Willys-besök dumpar man självklart sina återvinningsbara sopor.
Jag tror inte att det är helt möjligt att vara en rättvis köpare, speciellt inte när man går på studielån, ibland vill man få njuta också. Men om man väljer bort någon eller några av sina gamla produkter och köper bättre alternativ kan man göra skillnad. Uppenbarligen har väl Willys märkt att kunderna efterfrågat alternativen och därför utvidgat den biten. Bra gjort!

2 kommentarer:

Lo sa...

Jippi!

Tant Grön sa...

helt rätt! Heder åt Willys!