fredag, september 05, 2008

Jag med två fingrar

Jag har nu utöver min "både allmän och egen" -logga kommit på en ny beskrivning av mig själv som jag tycker är ganska träffande: "Jag har ett finger i luften och ett i röven". Med det menar jag att ena fingret, det i luften, symboliserar framåtanda, utåtvändhet och jäklaranamma. Det andra fingret, det i baken, står för rädsla, lathet och feghet. Vilket finger jag har i luften varierar liksom hur hårt intryckt det jag har i röven är.
Just nu vill jag ha love love love men får inget sådant, därför är långfingret uppe och viftar och skriker ut fuck you!! både i ren (och snuskig) bokstavlig betydelse men också pågrund av min frustration och ilska. Kanske är dock ett sådant avståndstagande - ingen lär ju våga gå nära mig när jag skriker sådär - också nåt som hindrar mig från det jag egentligen vill, så ju mer jag jobbar med mitt långfinger desto mer gräver sig tummen in, och kanske är det det jag behöver ur ren bokstavlig betydelse (hihi) men symboliskt sett så borde jag få tummen ur och kanske istället sätta den i luften som något positivt.
Fingrar är intressanta!

1 kommentar:

D-C sa...

Undrar vad man kan göra med de andra 8 fingrarna!