lördag, september 13, 2008

Nyfixat Kök

Efter en massa krångel för att hitta rätt färgnyans och en del funderingar på vilka tavlor som skulle hänga på väggen blev det tillslut perfekt. Färgen är som den förra fast lite ljusare, och tavlorna blev två av de akvarelltryck jag köpte på Emmaus med Thomaz förra året. Gardinerna köpte jag i somras för 49 spänn på Maxi och de krävde en viss tillvänjningstid innan jag lärde mig att uppskatta färgerna. Pengaträdet passar perfekt på köksbordet och växten i fönstret som jag köpte på plantagen i början av sommaren har växt sig allt yvigare, passar fint brevid den lilla ljusgula klockan från Claes Ohlsson. Möjligtvis skulle jag även vilja införskaffa vita stolar från Ikea istället för mina trästolar som jag inte riktigt gillar, men det bli en senare historia. Kommande projekt blir också att fixa hallen och inför det får jag ta mig en rejäl funderare. Vill att rummen skiljer sig från varandra i färg och form.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina tavlor!!! :)