söndag, juli 12, 2009

Besvikelsen blev till en bra helg

Inför lördagen hade jag planerat att träffa min praktikhandledare för att shoppa lite på stan och äta tillsammans. Tyvärr blev hon tvungen att ställa in vår träff så hux flux satt jag med en helt fri lördag i agendan.
För söndagen, dvs idag, hade jag tänkt ordna ett swoppa-event hemma hos mig där folk skulle få ta med sig sina gamla prylar för att byta med varandra. Det känns som en rolig yttring av tiden och chans att både bli av med gammalt skräp och få nytt som passar bättre. Jag bjöd in nästan hela min lista på Facebook - 71 stycken, men när dagen började närma sig hade enbart en säkert tackat ja. Surt sa räven och jag svor ett tag över min oengagerade vänskapskrets. Även söndagen blev tom.
Många gånger hade ett sådant här fiasko lett till att jag skulle gått hemma och surat hela helgen, men den här gången var jag istället snabbt med att boka nytt.
Igår var jag mfl hemma hos Lo och tittade på hennes senaste semestebilder och åt god mat. En trevlig afton i resandets namn då även våra gamla Kina- och Polenbilder avhandlades på tv-skärmen.
Idag på förmiddagen tog jag och mor med oss kaffe och smörgåsar på en lång cykeltur på den nya cykelbanan längst med Romelanda. Vi fikade nära Rogers hus innan vi cyklade hem igen bland åkrar och ängar. Kan skryta med att jag idag cyklat ca 1,6 mil för ovanligheternas skull.
Väl hemma fick jag lägga på ett kol för att hinna städa inför Hannas planerade ankomst. När det var gjort mötte jag henne vid bussen och vi gick hem till mig för att äta och röka vattenpipa. Stolta över vår synd och lätt snurriga fotograferade vi våra rökmoln och det fick för min del avsluta en mycket bra helg som innan var på vippen att bli kass.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag vill inte vara den som är den men jag kan inte låta bli - jag cyklar 1,6 mil varje dag! :)

D-C sa...

Jag visste att du skulle säga det.

Anonym sa...

Sååå trevligt, tack för igår dejvanbejban!/Hanna