tisdag, juli 28, 2009

Jag såg chansen - och jag tog den!

Ändå sedan Mats flyttade till Härlanda har jag tyckt att stadsdelen sett trivsam och vacker ut. Den känslan blev starkare då jag fick arbete i Björkekärr och jag har sen dess var och varannan gång jag suttit på bussen till jobbet tänkt att "här kan jag nog tänka mig att bo".

Så för nån vecka sedan kom min kollega Therese in med ett stort leende och berättade att hon hade fått tag i en fin lägenhet med trädgård i Landvetter och att hon nu tänkte hyra ut sin gamla i andrahand. Det klickade till i mitt huvud och snabbt som tusan hörde jag efter om jag fick lov att hyra den. Vi gick under samma arbetspass ner för lägenhetsvisning och jag insåg direkt att detta var platsen att skapa ett nytt hem på. Therese bor i en fräsh tvåa i ett grönt område. Den ligger 10 minuters gångväg från mitt jobb, 11 minuters bussfärd från centrum, några kliv från Willys och det lokala gymmet och har en närbutik runt hörnet.

En person stod före mig i kön så jag fick vänta ett par dagar innan jag fick det definitiva svaret, och det blev ett ja! Nu söker jag en andrahandshyresgäst till min egen lägenhet. Det är inte säkert att hyran blir förlängd utöver första året och det är då inte heller säkert att jag lyckats hitta en annan boplats i Göteborg, därför vill jag behålla min småstadslya ett tag till.

Jag har länge behövt en förändring i mitt liv, eller egentligen förändringar på flera nivåer, men enbart en förändring kan ge stora återverkningar i övriga systemet, så jag tror att denna flytt kommer precis rätt i tid för min del. Trots att det ej är slutgiltigt är det inte med helt lätt hjärta jag lämnar det hem jag byggt upp i Kungälv, men vad jag kan vinna på att ta farväl av det gamla (om så än bara tillfälligt) är något jag inte kan vända ryggen åt. Jag såg chansen och jag tog den.

3 kommentarer:

Anna sa...

Kul! Lycka till! :)

D-C sa...

Tack tack! :)

Anonym sa...

såå bra att du vågar prova, som sagt - kungälv finns kvar!! KRAM hanna