tisdag, juli 21, 2009

Sex kockostoppar

När jag skulle gå för att köpa mjölk till kaffet på Willys intill jobbet skojade min kollega att jag väl "kunde köpa en prinsesstårta också." Jag skrattade med och poängterade hur osunt det skulle vara.
Men väl i affären tänkte jag att hon kanske var sugen på nåt sött trots allt, så jag letade på kakhyllan och hittade ett paket med kockostoppar som såg smarriga ut. Jag köpte topparna och mjölken och begav mig tillbaka till kaffet som puttrade i bryggaren i personalköket.

Jag viftade med topparna inför min kollega, öppnade plasten och sa att hon fick äta av dem. Men tror ni att hon åt?! Nej, inte en enda kockostopp slank in i hennes mun, och vad tror ni att det ledde till..? Jo en överkonsumtion från min sida. Jag kan inte ha godsaker ståendes framför mig eller i närheten av mig utan att äta upp dem, så under eftermiddagen åt jag upp alla sex i paketet och dessutom en stor "dammsugare" på café med en av de boende då vi var på stan. Antagligen måste allt detta ha fått fart på mitt sockerberoende för när jag tvingades vänta 47 minuter på bussen senare på kvällen släntrade jag in på McDonalds och köpte en cholkadmilkshake.

Nu har jag bokat 4 stycken träningspass under veckan för att straffa och deffa mig själv efter att ha dödssyndat på detta vidriga sätt i helgen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Din sockerjunkie! ;)

Anonym sa...

hahahahaha!!!

lo