torsdag, augusti 24, 2006

In "Trans" baby!


Oj vad det spritter i min kropp. Jag blir lite extra bögig när jag är såhär förväntansfull och glad. Jag slår liksom handen för hjärtat och utbriser "ÅH GUuUud vad roligt!".
Vad mycket vi kommer att se om vi har råd: St Petersburg med Eremittaget, Peter-Paulfästningen, Uppståndelsekyrkan, Isakskatedralen, och Moskva med Röda torget mm. Mongoliet med hästridning i storslagen natur, Kina med Beijing och den Kinesiska muren, Minggravarna, Himmelska fridens torg, Den förbjudna staden mm. Och kanske kanske att vi även avslutar resmålet på Hainans vita stränder och turkosa hav för ett par dagars sol och bad innan vi tar flyget hem till Sverige. Allt beror på kassan...

7 kommentarer:

"Pooptroop" sa...

här sitter en och våndas av avundsjuka

Lo sa...

Ja!!!!! jag längtar! det skulle vara underbart med Hainan tycker jag! och shopping i Beijing! :)

Tant Grön sa...

åååh suck! kan vi inte åka nu?!?!?!

Hi hi, du är rolig du david, "lite extra bögig" *skratt*

D-C sa...

hihihi.
Ja Poop, du får börja spara nu. Den här resan gör vi inte förrän i juni nästa år, jag har precis börjat spara, så visst kan du också om du vill! =) Och ja Hanna, jag är rolig, OCH "bögig". ;) Bra idé med vita stränderna Lo!

Anonym sa...

jag vill oxå med!! kan jag inte få bo i din ryggsäck david? ;) å min tenta e avklarad wohoooo, sommarlov i fyra dagar innan allvaret börjar på nytt. hur skall detta firas tro? puss på re

D-C sa...

Baby baby, om du skippar ditt älskade USA får du följa med också! Absolut... Men det beror ju på vad du prioriterar! ;)Hoppas tentan går igenom!

Whoa sa...

1976 tog familjen järnvägen till Japan. Jag var 6 år. Att resa järnvägen då var inte något roligt äventyr precis. Jag kommer fortfarande ihåg alla smutsiga barn som väntade på alla stationer och sträckte fram händerna, – “gum please, gum please”.
Vid alla större stationer klev polisen eller militären på för att kontrollera pass och försöka göra det djävligt för resenärerna. Några fjuttiga dollar kunde reda ut en situation där en passtämpel inte var placerad på rätt plats i passet...
Mitt ute i ödsligaste Sibirien drogs vi dessutom fram av ett ånglok i tre dagar. Det fanns varken el eller diesel, bara koks och vatten.