fredag, augusti 11, 2006

"Let's make lots of money"


För juli månad har jag nu fått ut lite över 10 000 kronor. Det är i studentmått mätt en riktigt rejäl summa, och det är en skön känsla att både kunna betala för sig, shoppa loss lite, och spara en del.
I september kommer jag i studentmått bli miljonär. Då "får" jag nämligen två utbetalningar från CSN, min lön för augusti och mitt bostadsbidrag. Det kommer i slutändan landa på ca 25 000 kronor vilka jag kan betala mina räkningar med, köpa böcker för, spara till jul och spara ca 4000 kronor till resan nästa år. En resa som kryper allt närmare och som kräver en stor slant, plus lite till för säkerhets skull.
Jag känner mig nästan som Joakim von Anka när jag får lite extra mycket stålar på mitt konto. Jag gnider och gnager och skriver lista på lista på vad jag ska handla och vad jag ska spara. Det enda jag saknar nu är en pengabinge i vilken jag kan dyka i mina slantar!

Och sist men inte minst ska ni komma ihåg mina barn: Man kan inte köpa lycka för pengar!

4 kommentarer:

Lo sa...

visst är det härligt att känna sig lite rik för en gång skull!
när du en gång har en pengabinge så tycker jag att jag skulle passa väldigt bra som din hemmafru! ;)

Lo sa...

:) vilken fin gummiplanta du har på:

http://groups.msn.com/Minabilderochtexter/bilderpmej.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=436

D-C sa...

Om du blir min hemmafru så kan du få sköta om min gummiplanta...

"Pooptroop" sa...

nej lycka kan man inte köpa.. men en bra massa andra saker