torsdag, augusti 31, 2006

Små vardagligheter


Vardaglighet 1:
För ett par dagar sen köpte jag kaffe på Seven-eleven vid hörnet på Sprängkullsgatan. Eftersom det skulle dröja innan lektionen började satte jag mig inne i butiken för att dricka kaffet. Satt där en stund och gick sedan ut med kaffemuggen i handen eftersom jag inte hade druckit upp allt. Hux flux skrek nån efter mig, och det var han som tagit betalt för kaffet som trodde att jag hade norpat det. Suck. Jag fick förklara mig och tillslut trodde han mig och jag fick gå.

Vardaglighet 2:
Förut färgade jag skägget eftersom jag tyckte det var för ljust. Men eftersom jag hade tvätt i handfatet kunde jag inte skölja ansiktet där när det var färdigt, så jag lade mig på rygg med halva kroppen utanför duschen och med resten i duschkabinen. Så käckt tänkte jag! Men det var det inte, för när jag sprutade med duschen uppifrån kom det in i näsan och öronen och det kändes som att jag höll på att dränkas. Men skägget blev finnemang.

Vardaglighet 3:
Efter skolintroduktionen fick jag ett meddelande från en anonym kille på nätet. Han hade sett mig på introt och manade mig till att gissa vem han var vid nästa studietillfälle. Då var jag tyvärr dödstrött så jag ansträngde mig inte. Då skrev han att han hade suttit bakom mig med en grå cardigan vilket fick mig att känna mig förföljd. Vilken tur att han presenterade sig vid nästkommande lektionstillfälle, annars hade jag ju gått omkring och varit misstänksam, ingen bra idé i klass som man ska lära känna.

Vardaglighet 4:
Bilden föreställer en liten fluga som fastnat mellan fönsterrutorna och slagit läger på mina persienner. Hur kom den dit tro?

3 kommentarer:

Tant Grön sa...

haha, tänk så kul alla såna här vardagligheter är när man tänker på det....som att du sprutade vatten i näsan t ex *skratt*
Blir lite nyfiken på vardaglighet nr tre - har du en hemlig beundrare??

D-C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tant Grön sa...

öh??