måndag, augusti 28, 2006

Spana in mina nya vänner!




















Den lille gynnaren till vänster byggde först nät på min hårtork över en natt, och jag lät den vara. Men när jag tillslut behövde torken gick nätet sönder. Nu har den byggt nät mellan ena fönsterkanten och in i min krukväxt där den söker skydd då jag får för mig att vädra. Kanske har den fått korn på alla mina bananflugor jag har i köket...
Spindeln på högra bilden bodde utanför mitt köksfönster där den hade ett stort, prydligt nät som sträckte sig upp till hörnet. Men för ett tag sedan kom en störtskur med regn som svepte bort nätet och spindeln flydde upp till hörnet. Men innan hann jag ta kort på den. Nu brukar jag kika ut för att se om den kommit tillbaka.
Undrar just om spindeln bakom köksgardinen är kompis med spindeln utanför fönstret. De kanske har kafferep ihop och pratar om vädret.

3 kommentarer:

Lo sa...

har du döpt dem? en del har ju stora spindlar i bur och betalar mycket pengar för att köpa dem, du kanske ska passa på!

D-C sa...

hm... i så fall får dem heta Knoll och Tott. Hade det varit tre hade dem fått heta Knatte, Fnatte och Tjatte!

Tant Grön sa...

bläääääääää