tisdag, juli 17, 2007

Hur ska man orka?

Hur ska man orka jobba mer än heltid, plugga inför kommande tenta och vara social samtidigt?
Eller är det kanske snarare en fråga om tid?
Hur ska man hinna jobba mer än heltid, plugga inför kommande tenta och vara social samtidigt?
Min lägenhet behöver förresten städas också. Glömde nästan det!

Imorse när jag hade bråttom till jobbet punkade min cykel och jag fick fara uppför alla trapoor igen för att hämta pumpen. Jag pumpade som en galning inför byggarbetarna på gatan, men ingen luft gick i. Dum och stressad som jag var så tänkte jag att "det är väl ingen som tar en gammal cykel med punka!". Så jag lämnade den olåst, men nyss när jag kom hem så hade någon tagit den trots allt. Jag blir så arg och frustrerad över att folk inte kan hålla fingrarna i styr! Imorgon måste jag ringa polisen, och för tillfället känner jag för att även ringa en psykolog.

Om jag får tag på äcklet som tog min cykel så skall jag vrida nacken av honom tills ögonen ploppar ur sina hålor.

5 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Hang in there!

Lo sa...

ta det lugnt bara! var osocial den här veckan :)

Tant Grön sa...

det är rätt! på den jäveln!! ;o)

Godot sa...

Kill and destroy!!!
Usla avskum, som snor grejer! Säkert samma skit som snodde min mobil... (Finns nog bara en tjuv i hela Västra Götaland.)

Själv har jag löst min stressade tillvaro med att vara totalt osocial. Jag jobbar, äter, sover, skiter. Det är mitt liv just nu. :(

Puss & kram!

/Wanda

Anonym sa...

ungefär som jag då Wanda, fast idag har jag varit ledig trots allt. Skönt.
Kram.
/Dejvan