torsdag, juli 19, 2007

Lediga dagar

Det klagades högljutt i förra inlägget, och det klagas väl en del nu med, men man får försöka se ljusglimtarna även då det är jobbigt. Molnen däremot, som alla klagar så mycket på, bryr jag mig inte om, gillar då det är svalt.

Igår var jag ledig och tog mig en tripp till stan för att sälja en skolbok och för att träffa Thomaz. Vi sågs på Järntorget och gick till Myrorna och sedan till Emmaus för att däremellan besöka flera andra roliga butiker. Jag köpte en lilarandig tröja, en röd väska, två 50-talsfat, tre glasskålar, två Kalle-tidningar från 71, roliga plåster, 14-akvarellmålningar, tre små tavelramar, en kakform och två vykort.

Jag får hålla med Lo om att shopping kan vara trevligt ibland, och då lägger jag för en stund helt ifrån mig mina radikala tankar om "överkonsumtion" och "miljöförstöring" som jag annars brukar plädera om. Jag shoppade ju trots allt det mesta på second hand, och det kallar jag hållbar shopping både för plånboken och naturen.

Jag och T satte oss på Kringlan och fikade dyr fika och han fick sina presenter, senare åkte vi hem till honom och jag hälsade på hans två kvarvarande kattungar en sista gång då de snart ska säljas.

Idag på jobbet såg vi att det hade blivit fel på mitt schema, så den 24 är jag också ledig. 9 dagar i rad på jobbet är tok, så nu känns det bättre!

3 kommentarer:

Lo sa...

vad skönt att du är ledig! men inte shoppa för mycket nu för då har du inte råd att resa med mig igen! ;)

D-C sa...

Lo: Och detta kommer från shoppomanen själv, Linda Lo! ;)

Tant Grön sa...

...låter som om ni hade en väldigt mysig dag...