fredag, juli 13, 2007

Ännu en hudsjukdom

Förra året på vårkanten fick jag någon form av hudsjukdom, tror den hette "Rocea" nånting nånting. Den visade sig i massor av röda utslag på hela överkroppen som kliades nåt infernaliskt. Jag fick veta att den kunde vara i 8 veckor för att sedan fösvinna, 8 veckor = hela sommaren som en skabberäv! Tack och lov fick jag en stark kortisonkräm utskriven av farbror doktorn och blev av med utslagen efter ett par användningar av den. Det är underbart att vara frisk, men tyvärr uppskattar man inte riktigt sin friskhet förräns man får problem!
Nu har jag fått problem med huden igen. Då värmeböljan kom i början av juni dök min nuvarande åkomma upp, och jag trodde därför att det var värmeutslag. Åkomman är inte alltid så synlig, men när man ser utslag visar de sig som utbuckningar i huden. Jag får kliutbrott och då jag kliar stannar de röda märkena och strecken kvar väldigt länge, som om huden vore överkänslig. Jag trodde att mitt problem skulle försvinna av sig självt, men icke! Så snart får jag ranta till farbror doktorn igen och hoppas då att han har något bra i sin ficka, tex kortison. Kortison är bra.

2 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Nej vad jobbigt! Jag har också hudproblem fast på låret, drygt som satan, men de här jäklarna vill aldrig försvinna. Har haft det ett år nu. Gaaah!

Hoppas du har mer tur.

Godot sa...

Fy fasiken vad drygt! :(

/Wanda