tisdag, juli 31, 2007

Jag och min heta kamera

Tjoff pang bom.
Kan digitalkameror bli överhettade?
Kinasemesterns ca 450 bilder tog nog hårt på min silvriga.
Nu verkar den ha fått problem med att anpassa sig bra till ljuset, oavsett om man tar bilderna inomhus eller utomhus.
Ta er en titt på bilderna nedan, klicka på dem för att se hur ljuset beter sig allt underligare och underligare.
Tidigare har ljusvariationera ofta kunnat bli effektfulla, men nu har det gått överstyr. Bilderna ser mer billiga än konstnärliga ut.
Är det dags att köpa en ny kamera?





2 kommentarer:

Lo sa...

hittade du nån inställning som kunde ändra nåt?

D-C sa...

lo:
Det var en inställning som jag inte kände igen som jag fixade tillbaka till originalläget, har dock inte tagit några nya bilder men ska göra det snart. Vill inte köpa ny kamera!