måndag, juli 09, 2007

Vardag igen


Igår var jag på födelsedagskalas hos Mats. Mycket trevligt med kanongod jordgubbstårta och bildvisning. Två rara vänner hade han också som jag fick krama lite på.
Idag har jag inlett andra sommaren på Ranrikegården: Serverat kaffe, torkat bakar, pratat, tittat på tv, dukat, promenerat och ritat mm. Kändes bra med en trevlig start på sommaren. I augusti jobbar jag inte så mycket men däremot i juli.
Överlag känns det bra att vara hemma igen, men man inser att det finns en del att fixa med: Sommarjobbet, plugg inför omtentan, folk man ska träffa. Dessutom har jag redan tröttnat på mitt "nordiska ljus", så nu börjar jag planera inför nytt i vardagsrummet igen. Mitt i allt vill jag även finna ro till att måla och teckna lite, var ett tag sedan jag hade den inspirationen, men snart så kanske myntet trillar ner. Skall även framkalla alla bilder som legat i datorn under våren och förstås Kina-bilderna.


3 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Gjorde inte du om aldeles nyss?

D-C sa...

Asti:
Jopp, stämmer. Men jag märker allt mer att jag lever i ett hem som inte är jag. Så nu måste jag fixa till det igen. Färg, många tavlor, fler prylar, sen blir jag förhoppningsvis nöjd. =)

D-C sa...

Suck och stön. I morse trodde jag att jag skulle börja jobbet kl 7, så jag gick upp vid halv sex. När jag väl var framme så fick jag syn på mitt schema att jag inte skulle börja förrän halv 8, jag missade alltså en halvtimmes sömn som kvällen innan dessutom blev avbruten av nån jädra galning som ringde två gånger när jag nästan hade somnat.