måndag, augusti 06, 2007

Ny termin på antågande


Efter en juli med mycket jobb har det nu i augusti lugnat ned sig. Med dagen inräknad har jag 6 dagar att jobba denna veckan, på fredag är jag ledig, och därefter är min andra sommar på Ranrikegården slut. Sedan blir det till att sätta upp sig på extrajobb, och jag hoppas att det finns en del tider då jag försöker skramla ihop pengar till en Thailand-resa med Lo. Vi fick antagligen blodad tand då vi varit i Kina, och vi upptäckte att vi fungerade väldigt bra ihop även ute på vift. Om pengarna inte hinner skrapas ihop så får det bli en lite billigare resa, för någonstans ska vi!
I övrigt görs det små steg i vardagsrummet. Planerar att måla en fondvägg och har köpt några ramar mm på second hand tillsammans med Thomaz. Den 13:e får jag lön och då skall en riktig säng införskaffas. Är en smula trött på att sova i en sönderkn***ad soffa, haha! Mitt hem är min borg och jag behöver trivas innanför mina väggar då jag väl lär bo kvar åtminstone tills dess att jag studerat klart, har 2,5 år kvar på socionomprogrammet.
Skolan börjar igen i slutet av augusti och då skall nya böcker införskaffas och plöjjas igenom. Innan dess, den 17:e, skall jag dessutom göra omtenta i juridik. Att jag inte fixade den förra gången berodde främst på min avsaknad av studiemotivation och ogillande av ämnet. Jag är fortfarande inte motiverad och tycker fortfarande att juridik är något av det tråkigaste jag tvingats läsa, så hur det går den här gången kan ingen veta, men jag har så smått börjat plugga på gamla tentor och ska de sista dagarna antagligen plugga med Sarah som är duktig. Ser dessutom fram emot terminsstarten då jag får träffa klasskompisarna igen och känna av stadslivet en smula.
Annars i mitt liv var jag på date igår. En mycket sympatisk och trevlig person mötte upp med mig vid Kopparmärra, en person som både utseendemässuigt och rent beteendemässigt verkade äldre än vad jag hade trott. Mognare, mer vuxen, mer självklar. Jag kände mig närmast som en tonåring. Men jag träffas gärna igen, för jag kunde känna att jag ägnade eftermiddagen och kvällen med en god själ, och dem ska man ta tillvara. Skall bli spännande att se vad som händer...
I övrigt väntar en inflyttningsfest, musikinspelning med Mats, besök hemma hos Wiveca på landet, en släktfest och eventuellt ett födelsekalas plus en tid hos optikern för koll av de nya månadslinserna jag skaffat. De känns mycket bättre än endagslinserna som ofta skavde och gjorde sig påminda på andra sätt. Nu vill jag se min värld, och jag hoppas att världen även vill se mig.

2 kommentarer:

Lo sa...

ny säng låter som ett måste baby! Jaså, så du har nya linser nu! vilken sort?

D-C sa...

Vet ej, lade inte namnet på minnet, är ett provexemplar jag använder nu. Silikonbaserade.