onsdag, oktober 24, 2007

Den sista pusselbiten?

När man mår dåligt fokuseras det onda i magen som en klump. När man mår bra, och kanske dessutom är lite förälskad, så får man istället en positiv klump i bröstet som utstrålar energi åt alla håll, energi som automatiskt kan bubbla upp i halsen och bli till små löjliga skratt.
Med nätets offentliga karaktär tänker man alltid efter en extra gång innan man skriver något av privat karaktär, men vissa saker måste bara få komma ut, och inte bara i bubbelskratt.
Jag har träffat någon som ger mig lite av den där energiklumpen i bröstet. Kanske borde jag vänta med att haspla ur mig det här då vi bara setts en gång, men vi har långt innan dess chattat mycket på nätet.
Min energiklump är en positiv och trevlig student, en person som jag blir glad av att prata med och som jag kanske till och med skall flyga luftballong med om allt vill sig väl!
Visst är det lätt att dra förhastade slutsatser och fantisera om framtiden i såna här situationer, men det är drömmarna som håller oss vid liv, och den typ av kärlek som alla vill ha men som inte alla får lägger den där sista biten i pusslet som annars vore ofullständigt. För vissa kanske just den biten är nyckeln till allt annat, men själv går jag bakvägen då jag redan anser mig ha det mesta jag behöver förutom just den rent romantiska biten.
Jag hoppas att vi ses snart igen!

1 kommentar:

Lo sa...

jag håller tummarna nu! :)