onsdag, oktober 17, 2007

En väl godkänd dag

Dagen har varit riktigt bra. Visst var jag trött när jag gick upp tidigt imore, och visst kändes det lite segt när jag missade bussen på sekunden. Försökte cykla ikapp med den på bron men missade den då jag fipplade för länge med låset. Det gjorde dock inget, för just den bussen planerade jag att åka med bara för att jag skulle hinna göra ett kårärende innan föreläsningen. Ärendet gjorde jag istället efter.
En kvinna från Kuba gav oss info om situationen för kvinnorna där. Intressant när ens hjärna hade vaknat till liv tillräckligt för att kunna förstå engelska. Därefter sprang jag, Sara och Kim upp till expeditionen för att hämta ut tentorna, och efter ett fibrilt prasslande med papprena fick jag syn på mitt VG vilket injicerade positiv energi rakt in i blodomloppet. Jag trodde ju att den skulle bli underkänd!
Därefter begav jag mig med S och K till Kungälv. Vi tog en promenad från Eriksdal och hem. Hösten har färgat naturen vacker och löv singlade ner medans solen lyste i älven. Tror att mina klassisar fick en väldigt positiv bild av Kungälv, och de gillade även maten vi lagade ihop här hemma. Vi var också i Bräckboden och köpte kex till fikat. Det grupparbete vi utförde var ingen komplex historia, så det gick utmärkt.
Efter ett snabbt ombyte åkte vi tillbaka till Göteborg där jag mötte upp med Tess och Lo på Järtorget för en trevlig, indisk middag på mysig restaurang. Ett perfekt avslut på en kanondag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis min lilla sockerkaka! :)

/Wanda