måndag, oktober 08, 2007

Halvblind

Jag förstår verligen inte vad det är med mig.
För ett tag sedan skaffade jag månadslinser, och det har gått smidigt, de känns bra.
Men så i Polen tappade jag en lins, den var spårlöst försvunnen då jag skulle ta ut den på kvällen, och vi misstänkte att den på något sätt hade blåst ut på stranden i Sopot.
Jag hade dock med mig en extralins, för av någon outgrundlig anledning fattades en lins i förpackningen, alltså hade jag bara en kvar att byta med. Vart den där som borde ha legat i förpackningen tagit vägen vet jag inte.
Och så idag i skolan har jag hela tiden känt det som att jag haft en suddig dimma framför ögonen, och jag skyllde problemet på att jag var trött eller att linserna inte satt bra.
Nu är jag hemma, och nyss var jag inne på toaletten, och vad får jag se?! Jo, en av linserna, den som skulle ha suttit i vänsterögat, låg på handfatskanten och var alldeles söndertorkad. Den måste ha trillat ut i brådskan i morse. Inte konstigt att min syn har varit skum idag!
Jag blir så besviken och arg på min själv, för inom en studentekonomi har man fan inte råd att handla linser hela tiden. Hur i helvete kan man tro sig ha kontoll på tillvaron när man uppenbarligen är helt jävla lost, och nu dessutom halvblind?! Fuck it!

Inga kommentarer: