måndag, april 14, 2008

Engla är död

Loggade in på nätet nyss och fick då genast läsa att den misstänkte mannen nu erkänt att han dödat 10-åriga Engla och att han visat var kroppen fanns.
Vad gäller nyheter om människor som mördas och lemlestas runt om i världen brukar jag ganska sällan bli särskilt blödig och har svårt att ta in det som skett. Kanske en bra egenskap, att sörja världens offer borde leda till att man offrar sin egen glädje åt andra som man inte ens känner. Men när jag nu såg bilden på Engla brevid de feta rubrikerna om att hon nu funnits död blev jag verkligen berörd. Barnet som för första gången cyklade hem ensam.
Ondska är ett ord man inte använder sig av särskilt ofta, och inte heller borde, men när en människa kan begå ett sådant missdåd gentemot ett barn och dessutom mördat förut är det riktigt nära att just det ordet hamnar på tungan. Vilken total meningslöshet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att detta är händelsen som skakat hela sverige. Det gör ont i kroppen när jag tänker på hur någon kan göra något sånt mot en barn!

Lo sa...

ja fy fan vad arg jag blir!

Anonym sa...

Fruktansvärt, jag blir också himla arg över att en sådan människa går ute i det fria,,,,varför i hela friden sitter inte han i tryggt förvar någonstans??!!

D-C sa...

anonym:
Ja med tanke på att han våldtagit och begått brott tidigare så kan man undra varför man inte tagit till hårdare åtgärder.