tisdag, april 29, 2008

Mänsklighetens grymhet

Vi människor tror att vi objektivt kan tolka de andra som bor på vår jord, men där menar jag att vi har fel. Att utifrån vårt tänkande tro oss veta hur andra varelser tänker och fungerar är att sätta sig över dem, något vi gör om och om igen. Men att se och förstå att andra varelser lider är dock inga större problem, men för den som inte äger någon empati är lidandet inget som uppmärksammas.

Snart ett år sedan den stora resan har jag idag suttit och skrivit rent och ändrat de texter som jag skrev då. Har beställt framkallningar av Kina-bilderna och köpt ett fint album i vilket jag planerar att sätta in allt till en snygg helhet.

I Kina är djurhållningen i svenska mått mätt riktigt dålig, och när jag ser filmer som den nedan fylls jag av en enorm skräck inför mänsklighetens grymheter, men också av smärta inför djurens enorma lidande då de misshandlas och flås levande för sin päls skull.
Dock är Kinas handel beroende av köpare och vi är alla medhjälpare till de brott som sker runtomkring i världen. Vi kan påverka genom vår konsumtion. Om du köper en päls som kommer från Kina efter att ha sett filmen är det antagligen något fel på dig.


Pledge to go fur-free at PETA.org.

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHA! Hade helt glömt bort förra årets önskelista! Haha, skön kommentar!!

Anonym sa...

Fy farao, mkt klarar jag av att se/höra, men här går f-nimig gränsen. Jag fixar en sekund innan jag helt enkelt stänger av! Så jäkla hemskt och grymt, förstår inte hur någon kan vara så fruktansvärt, rakt igenom grym! Borde sitta inlåst!/Hanna

Lo sa...

jag stänger av innan jag ens ser filmen, det är ofattbart grymt. fy fan alltså!

Anonym sa...

Jag klarar inte av att se filmen. SKÄMMES TA MIG FAN alla jävlar som behandlar djur illa! Ett LIV är ett LIV och det skall man respektera! Vi människor måste vårda och ta hand om våra djur och framför allt ansvara för att djuren och naturen inte utrotas, skövlas och förstörs.
Det finns ingen som helst anledning att plåga ett djur när man föder upp det eller avlivar det.
När ska alla idioter människor fatta det?

/Wanda

Anonym sa...

men herregud! jag klarar inte heller av att se mer än en sekund, så obeskrivligt sjukt.

hur fan kan man döda någon annan? hur kan man HA PÅ SIG någon annan, som fucking jävla kläder?!