onsdag, januari 07, 2009

Att avsluta

Idag började praktiken återigen efter ett längre juluppehåll bara för att snart avslutas, och många avslut blir det!
Idag har jag haft ett långt samtal med stödenhetens chef om praktiken, jag har tillsammans med handledaren planerat den sista tiden och fått frågan från lärare när jag försvinner. Flera elevärenden som jag haft skall avslutas och det slutliga avskedet lär ske på stödenhetens arbetsplatsträff den 16:e.

Då man blivit del av en gemenskap; en del av andra människor blir det alltid lite tungt då man skall separera, detta är allmängiltigt oavsett om det handlar om separationen från en partner, en plats eller ett arbetslag. Då Camilla planerar möten och projekt för den tiden som jag ej längre är kvar känns det sorgligt, och med alla dessa avslut framöver lär det bli rejält hjärtskärande!

All början har ett slut, men såvitt jag vet så har alla slut även en början. Och det är ju trots allt positivt att det kniper lite i hjärttrakten då jag lämnar Uddevalla, det tyder på att tiden varit givande och att jag fäst mig vid de människor jag mött. Det är värt mycket.

Inga kommentarer: