fredag, januari 02, 2009

Året som gick - året som kom

Under 2008 har jag blivit dumpad,
fyllt 25,
fått nytt sommarjobb på serviceboende,
dejtat en hel del
och gjort praktik som skolkurator med allt vad det inneburit.
Jag kan inte säga att året varit helt lätt eller smärtfritt, men då jag summerar ser jag ändå att jag lärt mig mycket nytt och fått lov att konfronteras med mina olika sidor.

Efter en riktigt trevlig fest med god mat, gott sällskap, bubblande skumpa och vild dans kom jag i säng först vi femtiden. Ett nytt år hade välkomnats av oss alla och trots att det egentligen bara är en prick i almanackan som vi själva skapat har den pricken i sig genererat stora förväntningar, förhoppningar, drömmar och önskningar kring det nya som kommit. Det är paradoxalt hur vi människor å ena sida hatar det faktum att livet en dag skall ta slut och å andra sidan firar att vi kommit ett år närmre. Förmodligen ses ett nytt år som nytt liv och som en nystart för de flesta.

Under 2009 kommer jag att skriva ännu en c-uppsats,
jag vill jag finna en ny partner och ett nytt sommarjobb,
jag vill spara pengar till en längre resa men hoppas även kunna göra en kortare tripp till någonstans där jag inte varit förut,
jag fortsätter dessutom att söka lägenhet i Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som bra planer för nya året david! det var trevligt att fira in det nya året med dig min skatt!

/Lo