fredag, januari 16, 2009

Den sista praktikdagen

Så kom då den sista praktikdagen och ännu fler goa avsked blev gjorda.
Vi började med ett samtal med en kille som idag var på topphumör, och att få ta med sig den glädjen från tiden i skolan var härlig. Sedan blev det utvärdering tillsammans med handledaren och jag kommer framför allt att bära med mig alla de positiva upplever jag haft, och även de mindre bra har mot slutet utvecklats till lärdomar att arbeta med.
I personalummet avtackades den gamle läraren Rune då han går i pension och på köpet fick jag passa på att ta adjö av några av mina närmaste liksom att smaska på tårtan Rune tog med sig.
Vid lunchtid blev jag medtagen tilll en restaurang i centrum med ett gäng riktigt goa arbetskolleger. Jag blev bjuden på god mat, räckte över presenter till Camilla och till rektorerna och fick av min kära handledare den fantastiska väskan som synes på bilderna nedan. Hon hade tänkt till rejält för mycket av det som kommit upp under hösten finns där i: Halsbrännetabletter då magsyran krånglat en del för mig, antistress-skiva då jag i perioder stressat upp mig, aromaterapi-duschgele, avslappnande doftljus och naturligtvis ett paket näsdukar för min känsliga själ då ett eventuellt kuratorsjobb blir snyftigt! En fantastiskt rolig present!
Efter den fina upplevelsen blev det sedvanlig arbetsplatsträff på Sommarhemsskolan med kaffe och godis där jag även blev avtackad av stödenhetschefen och fick mig några goa kramar.

Jag har haft en underbar tid i Uddevalla och fått så många nya härliga kontakter. Med tanke på vilket fantastiskt fint avslut jag fått blir det svårare att separera, men samtidigt går jag tillbaka till universitetet med inte bara en massa nya kunskaper utan också en känsla av att vara omtyckt och respekterad.

TACK ALLA! Jag tycker mycket om er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej David!
Trots att det känns trist att skolan börjar igen på måndag ska det bli jättekul att träffas igen! Hoppas praktiken har varit bra. Ska ha födelsedagsfest den 24 januari kl 19.00 och du är varmt välkommen. Bor på Kristinehöjdsgatan 12A. Hoppas du kan komma! Ses på måndag. Härligt att vi börjar med en heldag!
Kram Åsa

Anonym sa...

Oj, ovan nämnda person bodde ju granne med mig fram tills för ett litet tag sedan, haha!
Gud vilken underbar stämning du verkar ha haft, så skall man bli mottagen!

kram Hanna